Köpvillkor

Din trygghet. Vi tycker att det är viktigt att du som kund känner dig trygg när du handlar av oss. Vår ambition är att göra vårat yttersta för att erbjuda schyssta köpvillkor och garantier. Läs gärna igenom följande.

Företagsinformation. www.boanas.nu tillhandahålls av Boanäs Direkt AB med organisationsnummer: 556985-1644. Information och bilder på hemsidan ägs av företaget och får inte kopieras utan tillåtelse.

Garantier. När du handlar av oss lämnar vi alltid minst 2 års garanti på våra produkter, gäller både företag och privatpersoner. Hur lång garantin är framgår under produktinformation. Garantin på våra produkter täcker ursprungliga fel som fanns vid leverans. Garantin gäller ej för skador som uppstått p.g.a handhavandefel. Vid garantiärenden så har du som kund 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.

Priser. Alla priser på hemsidan anges i svenska kronor (SEK) inkl. moms. Priserna hålls alltid aktuella och kan ändras utan förvarning. Vid bekräftad beställning av lagerförda varor ändras aldrig några priser i efterhand.

Betalning Webshop och Lagerbutik

Kortbetalningar. Vi accepterar betalning via bank och kreditkort (Visa/Mastercard). Vår sammarbetspartner Stripe uppfyller marknadens krav på säkra betalningar genom sin PCI certifiering. Din betalning skickas via en krypterad direktförbindelse till din bank. Stripe använder den bästa krypteringsteknologin SSL. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. Debitering av ditt betalkort sker direkt vid köptillfället.

Faktura till privatperson och företag.  Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. Vi erbjuder fakturaköp för både privatpersoner och företag. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättningar för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige samt att du är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor från Boanäs Direkt AB är överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturan skickas via e-post till dig samma dag som din order skickas från oss. Det är viktigt att du själv håller koll på att du fått fakturan till den e-post adress du lämnat vid beställningen. Har du inte fått den inom ett par dagar måste du kontakta oss så att vi kan skicka den igen. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan. I vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall att skickas hem till dig. Fakturans betalningstid är 14 dagar för privatpersoner och 30 dagar för företag. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid fakturaköp skickas din order till den adress där du är folkbokförd, den adress som anges när du knappar in ditt personnummer. Allt för din säkerhet. Vill du ha leverans till en annan adress än där du är folkbokförd så går det andra vid köp om du har bank-id.

Betalning Lagerbutik. I vår butik ser vi helst att du betalar med kort (Visa / Mastercard).

Övrigt

Ångerrätt. Som kund har du alltid 20 dagars ångerrätt när du handlar av oss. Vid en ev. retur står du som kund för returfrakten samt ansvarar för emballering. För att få full ersättning krävs att varan returneras i oskadat skick samt originalförpackning.

Ej uthämtad beställning. Beställning levererad till utlämningsställer som inte hämtas ut skickas tillbaka till oss. Om detta händer trots påminnelse förbehåller vi oss rätten att fakturera kund för frakt och administration. För närvarande 295 kr.

Reklamationer. Felaktig eller skadad vara ska reklameras så fort felet upptäcks. Våra kontaktuppgifter finner du längre ner på sidan. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi alltid för returfrakten. Skulle en  vara bli skadad under transport så är vår policy att du som kund inte ska bli mer drabbad än növändigt. Skadan måste anmälas direkt och ibland behöver vi eller transportören dokumentation på vad som har skett. VIKTIGT - Packa alltid upp dina varor omgående då ev. skada måste anmälas till transportbolaget inom tre dagar efter mottagande. Efter det skickar vi ersättningsvara utan fördröjning. Våra varor är alltid försäkrade under transporten. Vid garantiärenden så har du som kund 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.

Personuppgifter. Våra rutiner följer GDPR:s riktlinjer för datainsamling. Vi efterfrågar endast information som används för att hantera lagda ordrar på bästa sätt. Persondata lagras aldrig i annat syfte. Det går alltid att kontakta oss och begära ett utdrag av de uppgifter som vi har. Vi kan vid önskemål även radera registrerade uppgifter. Kontakta vår ansvarige Kent Johansson på tel: 0321-50009. Vi lämnar aldrig ut registrerade uppgifter till tredje part.

Övrigt. För att få handla av oss måste du vara minst 18 år gammal eller ha målsmans tillstånd. Vi skickar normalt bara våra produkter inom Sveriges gränser. Är det något gällande våra köpvillkor du undrar över så tveka aldrig att kontakta oss.